Επικαιρότητα

Λάστιχα αυτοκινήτου από «ρώσικες πικραλίδες» αναπτύσσει η Bridgestone

Λάστιχα αυτοκινήτου από «ρώσικες πικραλίδες» αναπτύσσει η Bridgestone Οι ρώσικες πικραλίδες(Taraxacum kok-saghyz) αποτελούν ιδανική πρώτη ύλη για την κατασκευή των ελαστικών των αυτοκινήτων, όπως διαπιστώθηκε από το αμερικανικό τμήμα της ιαπωνικής εταιρίας, Bridgestone. Η παγκόσμια ζήτηση για ελαστικά έχει αυξηθεί και γι' αυτό το λόγο επιστήμονες και βιομηχανίες, εκτός από το εβέα, αναζητούν εκείνα τα είδη φυτών, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, προκειμένου να αντικαταστήσουν το καουτσούκ. Σήμερα είναι γνωστά περίπου 1200 τέτοια είδη φυτών, αλλά όπως αποδείχθηκε, η μεγαλύτερη ποσότητα καουτσούκ μπορεί να παραχθεί από τις πικραλίδες. Και μάλιστα, ειδικά από αυτά που βγαίνουν στη Ρωσία.

«Η Bridgestone εξακολουθεί να κάνει μεγάλες προσπάθειες για την ανεύρεση των καλύτερων εναλλακτικών επιλογών φυσικού καουτσούκ, το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή ελαστικών. Έτσι, μας χαροποίησε ιδιαίτερα η ανακάλυψη σχετικά με τη ρώσικη πικραλίδα, η οποία είναι πιθανό να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού», δήλωσε ο επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου της εταιρίας Bridgestone Americas, καθηγητής Χιρόσι Μόουρι. Κατά τα έτη 2012-2013, η Bridgestone πρόκειται να διεξάγει πειράματα με τις ρώσικες πικραλίδες.

Οι Αμερικανοί ερευνητές ήδη αναζητούν τρόπους για τη λήψη καουτσούκ σε βιομηχανική κλίμακα από το θαμνώδες φυτό γκουαγιούλ (παρθένιο), το οποίο επίσης περιλαμβάνεται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Προς το παρόν, παραδοσιακή πρώτη ύλη για την παραγωγή καουτσούκ, παραμένει το δένδρο εβέα (τροπικό δέντρο της οικογένειας των ευφορβιοειδών. Είναι γνωστό και ως κομμιόδεντρο, από το οποίο παράγεται σχεδόν ολόκληρη η ποσότητα του φυσικού καουτσούκ). Επίσης ο William Ravlin, ερευνητής που συμμετέχει στην έρευνα που διεξάγει το Ohio State University δήλωσε ό,τι «Είμαστε ακόμα στη συγκομιδή καουτσούκ με τον ίδιο τρόπο που έκαναν πριν από 1.000 χρόνια - Κόβοντας τον κορμό του δέντρου και αφήνοντάς το να στάζει σε δοχεία Δεν είναι ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα».

Το συνθετικό ελαστικό δεν αποδίδει εξίσου καλά, όπως το φυσικό καουτσούκ. Σήμερα τα ελαστικά των αυτοκινήτων μπορεί να περιέχουν περίπου 10% φυσικό καουτσούκ, αλλά στα ελαστικά υψηλών απαιτήσεων, το φυσικό καουτσούκ είναι απαραίτητο. Να σημειωθεί ό,τι τα ελαστικά των αεροπλάνων αποτελούνται εξολοκλήρου από φυσικό καουτσούκ.

 

Πηγή:http://forest.pblogs.gr