Επικαιρότητα

Από Λάρισα έως Θεσσαλονίκη με ενέργεια από τον ήλιο

Από Λάρισα έως Θεσσαλονίκη με ενέργεια από τον ήλιο Την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα εξυπηρετεί την ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ προωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται την ακίνητη περιουσία του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΓΑΙΑΟΣΕ καταρτίζει μελέτη η οποία προβλέπει την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων σε όλα τα πρανή σημεία του δικτύου αλλά και στις γέφυρες cut & cover που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς ηλεκτρικούς οι οποίοι διοχετεύουν ηλεκτρικό ρεύμα στο δίκτυο.

Σήμερα το δίκτυο του ΟΣΕ είναι ηλεκτροκίνητο από τη Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι τμήμα της ηλεκτροκίνησης των τρένων να γίνεται με παραγωγή ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα που θα υλοποιηθούν σε ορίζοντα πενταετίας.

Ο ΟΣΕ στρέφει το επενδυτικό του βλέμμα στα φωτοβολταϊκά πάρκα, επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί με νέο τρόπο την ακίνητη περιουσία του και να αντλήσει έσοδα για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου. Και αυτό γιατί πλέον η αξιοποίηση των ακινήτων του αποδείχθηκε ανεπιτυχής μέσα στο 2011 καθώς τα ακίνητα που επιχειρήθηκαν να αξιοποιηθούν δεν κατάφεραν να προσελκύσουν προσφορές ανάλογες με τις αντικειμενικές αξίες ή την αξία τους βάσει των λογιστικών προτύπων.

Το φιλόδοξο σχέδιο εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει σημαντικά έσοδα στον ΟΣΕ καθώς μέχρι σήμερα τα τρένα πληρώνουν στη ΔΕΗ για τη χρήση ηλεκτρικού σε κάθε σταθμό βάσης, και μάλιστα, σε περίπτωση που ο σταθμός ξεπεράσει το όριο των Watt που αναγράφονται στη σύμβαση, η τιμή του ρεύματος υπερδιπλασιάζεται.

Η σχετική μελέτη της ΓΑΙΑΟΣΕ εντόπισε εκτάσεις 2.600 στρεμμάτων κατάλληλες για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων παραγωγής ενέργειας ισχύος 127 MW, ενώ είναι πιθανή η δυνατότητα εγκατάστασης επιπλέον 125 ΜW σε εκτάσεις 2.500 στρεμμάτων.

Ανάλογες ενέργειες έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλα δίκτυα στην Ευρώπη έχοντας αυξήσει σημαντικά τα έσοδα των σιδηροδρομικών εταιρειών. «Στην Ευρώπη έχουν γίνει τέτοια πάρκα με μεγάλη επιτυχία και μάλιστα σε χώρες που δεν έχουν σχεδόν καθόλου ήλιο.

Στη χώρα μας θα είναι πιο εύκολο να γίνει έστω και καθυστερημένα» είπε μιλώντας στην «Η» στέλεχος της εταιρείας που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ.

Την ίδια στιγμή η ΓΑΙΑΟΣΕ μέσα στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να θέσει σε λειτουργία το δεύτερο φωτοβαλταϊκό πάρκο στο Θριάσιο Πεδίο.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα έσοδα που θα έχει κάθε χρόνο ο ΟΣΕ από τα δύο φωτοβολταϊκά πάρκα αλλά και τη μίσθωση των ακινήτων του αναμένεται να φτάσουν τις 800 χιλ. ευρώ.

Παρίσι-Αμστερνταμ με... φωτοβολταϊκά

Στο Βέλγιο, τα τρένα που κάνουν το δρομολόγιο Παρίσι - Άμστερνταμ δέχονται μια... οικολογική ώθηση κίνησης με τη βοήθεια του ήλιου!

Ένα σιδηροδρομικό τούνελ, που προορίζεται για την προστασία των τρένων από την πτώση μεγάλων δέντρων από το διπλανό δάσος, κοντά στην Αμβέρσα, έχει μετατραπεί από πέρσι το Καλοκαίρι σε ένα τεράστιο ηλιακό πάρκο, με δεκάδες μικρά φωτοβολταϊκά πάνελ τοποθετημένα στην οροφή του. Τα 16.000 πάνελ παράγουν τόση ενέργεια, η οποία επαρκεί για να τροφοδοτήσει τα τρένα σε όλο το Βέλγιο (!) για μια ολόκληρη ημέρα ενώ παράλληλα τροφοδοτεί με ενέργεια και τον κοντινό σιδηροδρομικό σταθμό της Αμβέρσας.

 

Πηγή:http://www.imerisia.gr