Επικαιρότητα

Unilever: Μειώθηκαν κατά 59% οι εκπομπές CO2 ανά τόνο παραγωγής το 2011

Unilever: Μειώθηκαν κατά 59% οι εκπομπές CO2 ανά τόνο παραγωγής το 2011 Η Unilever παρουσίασε την πρόοδο που έχει επιτευχθεί προς την επίτευξη των στόχων του Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης της εταιρίας για την Αειφορία (Unilever Sustainable Living Plan). Το σχέδιο αυτό, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2010, αφορά στη δέσμευση της Unilever να αναλάβει την ευθύνη για τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της, από την προμήθεια των πρώτων υλών έως τη χρήση τους από τους καταναλωτές.

Ένα χρόνο μετά, η πρόοδος της Unilever στους στόχους του Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης για την Αειφορία είναι σημαντική στους περισσότερους τομείς, όπως:

• Αειφόρες πηγές - 24% του συνόλου των γεωργικών πρώτων υλών προέρχονται σήμερα από αειφόρες πηγές, έναντι 14% το 2010. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την Ελλάδα το πρότυπο πρόγραμμα αειφόρου καλλιέργειας τομάτας στη Γαστούνη Ηλείας.

• Διατροφή - πάνω από το 90% των προϊόντων μαργαρίνης της Unilever περιέχουν λιγότερο από 1/3 κορεσμένα λιπαρά.

• Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας - συμβάλλουν στο 20% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της Unilever, ενώ 100% της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη είναι πλέον από ανανεώσιμες πηγές. Στην Ελλάδα, το 2011 μειώθηκαν κατά 59% οι εκπομπές CO2 ανά τόνο παραγωγής, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Ο στόχος είναι να μειωθεί κατά 2% η ενέργεια που καταναλώνεται στα εργοστάσια και τις αποθήκες της Ελαΐς-Unilever Ελλάδας.

• Ασφαλές πόσιμο νερό – από το 2005, 35 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό χάρη στο φίλτρο νερού Pureit.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι το τέλος του 2012– 3 ολόκληρα χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί αρχικά – θα έχει επιτευχθεί ο στόχος της προμήθειας 100% του φοινικέλαιου από πιστοποιημένες αειφόρες πηγές. Προχωρώντας ακόμη πιο πέρα, η Unilever έθεσε ως νέο στόχο μέχρι το 2020 την αγορά φοινικέλαιου και από ανιχνεύσιμες πηγές. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι σε θέση να παρακολουθεί όλο το πιστοποιημένο φοινικέλαιο που αγοράζει μέχρι και τη φυτεία στην οποία είχε αρχικά καλλιεργηθεί.

Στον τομέα της υγείας και υγιεινής η πρόοδος δεν ήταν η αναμενόμενη και προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν νέες συνεργασίες και δράσεις κινητοποίησης. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα εκπαίδευσης για το πλύσιμο των χεριών συμμετείχαν 48 εκατομμύρια άνθρωποι μέχρι το τέλος του 2011, ενώ μέσα από νέες συνεργασίες στην Ινδονησία και άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, η εταιρία αναμένεται να φτάσει στον προκαθορισμένο στόχο.

Στον τομέα αυτό, στην Ελλάδα, το πρόγραμμα της ΑΙΜ για τη βελτίωση της στοματικής υγείας συνεχίζεται και εξαπλώνεται σημαντικά, καθώς από την αρχή του έως σήμερα έχουν ήδη εξεταστεί πάνω από 245.000 παιδιά. Στόχος είναι μέσα από την κινητή οδοντιατρική μονάδα και τους συνεργαζόμενους εθελοντές οδοντιάτρους να εξετάζονται περισσότερα από 25.000 παιδιά κάθε χρόνο.

Οι στόχοι που απαιτούν αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, όπως η μείωση της χρήσης ζεστού νερού στο ντους και στο πλύσιμο των ρούχων ή η ενθάρρυνση των ανθρώπων να καταναλώνουν τροφές με χαμηλά επίπεδα αλατιού, κρίθηκε ότι είναι οι πιο δύσκολοι να σημειωθεί πρόοδος και απαιτείται συνεργασία με άλλους φορείς για να βρεθούν λύσεις.

 

Πηγή:http://www.imerisia.gr