Επικαιρότητα

Ο νέος Υπερσιβηρικός «ενώνει» το Πεκίνο με τη Μόσχα

Ο νέος Υπερσιβηρικός «ενώνει» το Πεκίνο με τη Μόσχα Μπορεί μια σιδηροδρομική γραμμή, εκτός από πρακτικό μέσο μετακίνησης, να αποτελέσει και ένα έργο σημειολογικής αναφοράς για τις ολοένα και διευρυνόμενες εμπορικές σχέσεις ανάμεσα σε δυο χώρες;

Ο νέος Υπερσιβηρικός θα αποτελεί ακριβώς αυτό το σύμβολο για την αγαστή συνεργασία Κίνας και Ρωσίας.

Ήταν μια είδηση που πέρασε «στα ψιλά», αλλά από την πρόσφατη συνάντηση ανάμεσα στο Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν και τον Κινέζο πρωθυπουργό Λι Κεκιάνγκ, προέκυψε ένα νέο που έχει στόχο να αλλάξει το σιδηροδρομικό τοπίο από τη Μόσχα μέχρι το Πεκίνο. Την από κοινού κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα κάνει το δρομολόγιο ανάμεσα στις δυο πρωτεύουσες σε μόλις δυο ημέρες, από έξι ημέρες που είναι σήμερα.

Το μεγαλεπήβολο έργο, που θα κοστίσει συνολικά πάνω από 170 δισ. ευρώ, προβλέπει την κατασκευή μιας γραμμής συνολικού μήκους άνω των 7.000 χλμ. που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών.

«Η σύνδεση αυτή, όταν ολοκληρωθεί, θα μπορεί να μειώσει κατά τέσσερα 24ωρα τη χρονική διάρκεια του ταξιδιού απ’ τη Μόσχα στο Πεκίνο, από έξι ημέρες που είναι σήμερα, σε μόλις δυο ημέρες», σημειώνει στη κινεζική εφημερίδα Beijing Times ο Ουάνγκ Μένγκσου, κινέζος ειδικός σε θέματα σιδηροδρομικών δικτύων, προσθέτοντας πως το κάθε χιλιόμετρο κατασκευής της γραμμής θα κοστίζει περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ.

Πράγματι, αν κάποιος Μοσχοβίτης σήμερα θέλει να επισκεφτεί το Πεκίνο θα πρέπει να πραγματοποιήσει ένα κοπιαστικό ταξίδι που καλύπτει μια συνολική απόσταση της τάξεως των 9.000 χλμ. διαμέσου αρχικά του Υπερσιβηρικού και μετά του Υπερμογγολικού σιδηροδρόμου.

Ο δυνητικός επιβάτης θα πρέπει να διασχίσει όλη τη αφιλόξενη Σιβηρία, από το Καζάν μέχρι το Γεκατερίνμπουργκ, από εκεί στο Ομσκ και κατόπιν στις πόλεις Νοβοσιμπίρσκ και Ιρκούτσκ, με τελική στάση την Ουλάν Ουντέ, στα σύνορα με τη Μογγολία.

Από εκεί, θα πρέπει να αλλάξει γραμμή και να επιβιβαστεί στον Υπερμογγολικό σιδηρόδρομο, με προορισμό αρχικά την Μαντζουρία, μετά τις κινεζικές πόλεις Χαρμπίν και Σενιάνγκ στο βορρά της χώρας και τελική στάση στο Πεκίνο.

Πλέον, το νέο ταξίδι απαλείφει το κομμάτι της διαδρομής στα βόρεια της Κίνας, κόβοντας πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα και ώρες ταξιδιού: ο επιβάτης θα κάνει μεν όλο το ταξίδι στον Υπερσιβηρικό με τελική στάση την Ουλάν Ουντέ, στα σύνορα με τη Μογγολία.

Από εκεί θα επιβιβάζεται στη νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας με προορισμό αρχικά την πρωτεύουσα της Μογγολίας, Ουλάν Μπατόρ, προτού περάσει τα σύνορα της Κίνας και μεταβεί αρχικά στην πόλη Ερλιάν, κατόπιν στη Ντατόνγκ και τελική στάση στο Πεκίνο. Μάλιστα, κατά την πρόσφατη συνάντηση Πούτιν και Κεκιάνγκ τέθηκαν οι βάσεις για το πρώτο μέρος του κολοσσιαίου έργου της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, που είναι η κατασκευή της, μήκους 803 χλμ., γραμμής που θα ενώνει τη Μόσχα με το Καζάν.

Δεν είναι η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή στην κατασκευή της οποίας θέλει να επενδύσει η Κίνα: στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, ο κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης του στη Γερμανία, έκανε λόγο για την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τη Κίνα με τη Γερμανία.

Χώρες που θα αποτελέσουν τις δύο άκρες ενός «Νέου Δρόμου του Μεταξιού» για τη σύνδεση των ευρωπαϊκών και ασιατικών αγορών, στα πλαίσια της δημιουργίας μιας ζώνης οικονομικής συνεργασίας από την Κίνα έως τη Βαλτική.

Εξάλλου, σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, το Πεκίνο επεξεργάζεται επίσης την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει την Κίνα με τις ΗΠΑ. Η γραμμή θα ξεκινά από τη βορειο-ανατολική Κίνα, θα διασχίζει τη Σιβηρία, θα περνά με υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 200 χιλιομέτρων κάτω από τον Ειρηνικό Ωκεανό και θα φθάνει μέσω της Αλάσκας και του Καναδά στις ηπειρωτικές ΗΠΑ. Το σχέδιο, που ονομάζεται «Γραμμή Κίνα-Ρωσία συν Αμερική», θα καλύπτει απόσταση 13.000 χιλιομέτρων και θα διανύεται σε δύο ημέρες, με ταχύτητα 350 χλμ/ώρα.

 

Ο νέος Υπερσιβηρικός «ενώνει» το Πεκίνο με τη Μόσχα

Πηγή:http://www.in.gr