Επικαιρότητα

"Έργο σπουδαίου καλλιτέχνη το δάπεδο"

«Ο καλλιτέχνης είναι ένας σπουδαίος ζωγράφος, άσχετα που οι αρχαιολόγοι τον αποκαλούν ως ψηφοθέτη. Για μένα το δάπεδο σχεδίασε ένας καλλιτέχνης πρώτης γραμμής, ο πιο σπουδαίος της εποχής του, ένας ζωγράφος που διέθετε σοφία και μαεστρία, που ήξερε να χρησιμοποιεί τα χρώματα, να αποδίδει εκπληκτικά τις λεπτομέρειες, μάλιστα εύχομαι να έχει φιλοτεχνήσει και τους τοίχους και να βρεθούν τοιχογραφίες», αναφέρει στο Έθνος ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο τμήμα Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μιλτιάδης Παπανικολάου.

«Βλέποντας τις λεπτομέρειες των δύο αλόγων, θέλω να πω ότι με εντυπωσιάζει η πρωτοπορία τους. Το ένα από τα δύο λευκά άλογα είναι πιο μπροστά, το άλλο στέκει ελαφρά πιο πίσω, ο καλλιτέχνης δηλαδή μελέτησε και απέδωσε με σχολαστικότητα το βάθος. Δεν πρόκειται για ένα άρμα σε λανθάνουσα κίνηση, αλλά με πολύ ξεκάθαρη κίνηση προς τα μπροστά, η τρίτη διάσταση δηλαδή αποδίδεται πολύ δυνατά, κάτι που το βλέπουμε μετά τον 15ο αιώνα, στην εποχή της Αναγέννησης», λέει στη Μαρία Ριτζαλέου.

Αναφερόμενος στις Καρυάτιδες υποστηρίζει ότι είναι από τα πλέον εντυπωσιακά ευρήματα που έχουν βρεθεί σε τάφο.

«Ο τρόπος που ο γλύπτης απέδωσε το κεφάλι της Καρυάτιδας, με αυτή την αίσθηση του αποτρόπαιου, που θυμίζει τον Πικάσο, είναι εντυπωσιακός πραγματικά. Το βλέμμα τους κόβει την ανάσα, είναι σαν να αποτρέπουν κάποιον ανεπιθύμητο να προχωρήσει, δεν είναι όμορφες κοπέλες, όπως έχουμε συνηθίσει τις Καρυάτιδες, τις κοιτά κανείς και νιώθει ότι φωνάζουν: Ως εδώ και μη παρέκει», σημειώνει.

«Πρόκειται για καταπληκτικό εύρημα, το οποίο δούλεψε με περισσή φροντίδα ένας εξαιρετικός ψηφοθέτης για κάποιο πρόσωπο υψηλής κοινωνικής και οικονομικής θέσης της εποχής και της περιοχής», υποστηρίζει η καθηγήτρια του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Παναγιώτα Ατζακά-Ασημακοπούλου.

Σημείωσε ότι ο τρόπος κατασκευής του το εντάσσει στην περίοδο ακμής του είδους, του βοτσαλωτού δαπέδου, που είναι οι δύο τελευταίες δεκαετίες του 4ου π.Χ. αιώνα.

Πηγή: Έθνος

 

Πηγή:http://www.nooz.gr