Επικαιρότητα

Ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση

Ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση Το ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείται από μπαταρία και υποβοηθά την κίνηση του ποδηλάτου, τυπικά ενώ ο ποδηλάτης κάνει πετάλι. Το μοτέρ τοποθετείται στον μπροστινό ή πίσω τροχό ή στον άξονα των πεταλιών. Ένας ηλεκτρονικός ελεγκτής παρακολουθεί την ταχύτητα περιστροφής των πεταλιών ή/και την δύναμη που ασκεί ο ποδηλάτης στα πετάλια, την ταχύτητα του ποδηλάτου και άλλες παραμέτρους (πχ. στατικός ή/και δυναμικός ρυθμιστής χειρός) και ενεργοποιεί το μοτέρ.

Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα που συμμορφώνονται με τον ΚΟΚ και το Ευρωπαϊκό πρότυπο ασφάλειας προϊόντος EN 15194:2009, τα αποκαλούμενα και "EPAC", είναι καθόλα ισόνομα με τα συμβατικά ποδήλατα.

Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα που συμμορφώνονται με το Ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15194:2009 ξεκινούν από 1.100€ (τιμές 2011), ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν και σε ένα περιβάλλον με ανηφόρες, όπως η Αθήνα. Για πρόσθετα χαρακτηριστικά ποιότητας, επιδόσεων και αισθητικής η αξία κυμαίνεται στα 1.900€.

Όπως με άλλα προϊόντα, η επιπλέον αξία ενός ισχυρού εμπορικού σήματος, σχεδίασης, αισθητικής, ποιότητας και επιδόσεων δεν έχει όριο και μπορούμε άνετα να δώσουμε και 4.500€ για ένα εξαιρετικό ποδήλατο. Τέλος, για χειροποίητες κατασκευές, το όριο το βάζει μόνο η φαντασία!

Η οδήγηση ενός pedelec είναι εύκολη και διαφέρει ελάχιστα από αυτή ενός συμβατικού ποδηλάτου. Ανάλογα με την τεχνική εφαρμογής της υποβοήθησης, μπορεί η εμπειρία να είναι τελείως διαφανής ή να θέλει μια μικρή προσαρμογή εκ μέρους σας.

Η τεχνική ελέγχου της ροπής στο πετάλι (torque sensor) είναι η πιο διαφανής, καθώς πολλαπλασιάζει με ελεγχόμενο τρόπο τη δύναμη που βάζει ο ποδηλάτης και τον κάνει να αισθάνεται απόλυτα φυσικά, αλλά πιο δυνατός. Αυτή η μέθοδος έχει την αδυναμία ότι απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια από τον ποδηλάτη στις εκκινήσεις, ειδικά σε ανηφόρα. Η χειροκίνητη ρύθμιση της υποβοήθησης, αν υπάρχει, βοηθάει σημαντικά στην εκκίνηση, ειδικά στην ανηφόρα, αν το ποδήλατο είναι φορτωμένο ή για ηλικιωμένους.

Αν εφαρμόζεται απευθείας ελάχιστη ώθηση από το μοτέρ με την περιστροφή του πεταλιού προκαλείται μια κάπως απότομη επιτάχυνση στην εκκίνηση από στάση, κάτι που στην αρχή ξενίζει τον ποδηλάτη, αλλά συνηθίζεται πολύ γρήγορα.

Πολύ σημαντικό σημείο προσοχής είναι να ασκείτε το ελάχιστο δυνατό φορτίο στο μοτέρ (και, κατ' επέκταση, στη μπαταρία) κατά την εκκίνηση από στάση, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι τότε επέρχονται οι μεγαλύτερες φθορές και για τα δύο. Ο λόγος γι' αυτό είναι ότι το ηλεκτρικό ρεύμα που διέρχεται από ένα μοτέρ που περιστρέφεται πολύ αργά ή καθόλου (συνθήκες εκκίνησης) είναι δυσανάλογα υψηλό και το φθείρει. Ταυτόχρονα η μπαταρία, καλούμενη να παράσχει αυτό το υψηλό ρεύμα εκφορτίζεται εντονότερα από όσο προβλέπεται και έτσι περιορίζεται η αυτονομία της τρέχουσας φόρτισης και βλάπτεται η μακροζωία της.

 

Ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση

Ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση

Πηγή:http://www.ecycle.gr