Επικαιρότητα

Τρένο Πιο Γρήγορο από Αεροπλάνο

Τρένο Πιο Γρήγορο από Αεροπλάνο Τουιτάροντας τα σχέδιά του για ένα «μέσο μεταφοράς βγαλμένο από τον κόσμο της επιστημονικής φαντασίας, υβρίδιο μεταξύ του Κονκόρντ και μιας σιδηροδρομικής υπερταχείας», ο 42χρονος δισεκατομμυριούχος Ελόν Μασκ της Tesla Motors, που επενδύει στην τεχνολογία του Διαστήματος και έχει δημιουργήσει το Paypal και το SpaceX, κατάφερε να εξάψει τη φαντασία της διεθνούς κοινότητας.

Που περιμένει τη 12η Αυγούστου, όταν ο Μασκ θα αποκαλύψει τα σχέδια για το Hyperloop -το «υπερτρένο» που θα διανύει την απόσταση Λος Αντζελες - Σαν Φρανσίσκο (περίπου 611 χλμ.) μέσα σε μισή ώρα. Για την ίδια απόσταση τώρα «απαιτούνται» 12 ώρες στο τρένο Coast Line, 8 σε αυτοκίνητο και περίπου 1,5 ώρα στο αεροπλάνο.

Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι το Hyperloop είναι «η επόμενη ημέρα» ή «η πέμπτη διάσταση» στο χώρο των μαζικών μεταφορών με ταχύτητα που θα αγγίζει (σύμφωνα με θεωρητική μελέτη) τα 4.000 μίλια την ώρα. Ο Μασκ σε συνεντεύξεις του στα αμερικανικά ΜΜΕ μιλά για ένα μέσο σταθερής τροχιάς, που θα «κινείται σαν πραγματική βολίδα», θα είναι φιλικό στο περιβάλλον αφού θα χρησιμοποιεί «καθαρές πηγές ενέργειας», δεν θα επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και τα ποσοστά ασφάλειάς του θα αγγίζουν το 100%. Και προφανώς... οι επιβάτες του δεν θα γνωρίζουν καθυστερήσεις.

Σε κενό αέρος

Η ιστοσελίδα τεχνολογίας Pando Daily, στην οποίο ο ανήσυχος επιχειρηματίας είχε δώσει τον Ιούλιο του 2012 κάποιες πρώτες πληροφορίες, υποστηρίζει ότι το σύστημα θα αποτελείται από «βαγόνια διαμέτρου έξι μέτρων» που μοιάζουν περισσότερο με «διαστημικές κάψουλες» και θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έξι επιβάτες. Θα «πετάει σαν τον αέρα» μέσα σε σήραγγες με κενό αέρος.

Μηχανικοί, εφευρέτες και πολίτες προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα στοιχεία που δίνει ο Μασκ και ανεβάζουν στο δίκτυο προτάσεις και σχεδιαγράμματα για το νέο μέσο, καθώς ο δισεκατομμυριούχος «δίνει ανοιχτή πρόσκληση σε συνεργασίες για όσους μοιράζονται το όραμά του για τις μεταφορές του μέλλοντος» δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να κατοχυρώσει τα σχέδιά του με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αλλά το πρόγραμμα θα είναι ανοικτού κώδικα. Ο μηχανικός Τζον Γκάρντι έστειλε τη «δική του ερμηνεία» (δείτε το σχετικό σχεδιάγραμμα) στο Twitter και ο Μασκ ανταποκρίθηκε γράφοντας... «η προσέγγισή σου είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα από όσες άλλες έχω δει μέχρι τώρα».

Συνεργάτες του Μασκ υποστηρίζουν ότι το κόστος δημιουργίας του υπερσύγχρονου μέσου ανέρχεται σε 6 δισ. δολάρια. Μπορεί το ποσό να μοιάζει υπέρογκο, όμως η αλήθεια είναι ότι ο προϋπολογισμός για τη δημιουργία νέου σιδηροδρομικού δικτύου υπερταχείας που θα διανύει την απόσταση Λος Αντζελες-Σαν Φρανσίσκο σε τρεις ώρες αγγίζει τα 68 δισ. δολάρια.

Τρελά όνειρα

Μπορεί το σχέδιο για το Hyperloop να μοιάζει... επιστημονικής φαντασίας, όμως το βιογραφικό του Μασκ υποδεικνύει ότι ο επιχειρηματίας, που γεννήθηκε στην Πρετόρια και έζησε στον Καναδά πρωτού μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ, έχει την τάση να κάνει ... τα όνειρά του πραγματικότητα. Το 1999 ίδρυσε μαζί με τον αδερφό του την υπηρεσία ονλάιν πληρωμών Χ.com που αργότερα μετονομάστηκε σε PayPal και εξαγοράστηκε το 2002 από την eBay για 1,5 δισ. δολάρια. Τον Ιούνιο του 2002 ο Μασκ ίδρυσε την Space Exploration Technologies (SpeceX), που δημιουργεί διαστημικά οχήματα και συνεργάζεται από το 2008 με τη NASA για αποστολές στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

 

Πηγή:http://www.enet.gr