Επικαιρότητα

«Πράσινος φόρος» σε προϊόντα που μολύνουν

«Πράσινος φόρος» σε προϊόντα που μολύνουν «Πράσινους φόρους» σε πλαστικά, χημικά κι άλλα προϊόντα και υλικά που η χρήση τους επιβαρύνει το περιβάλλον, σχεδιάζει να επιβάλλει η κυβέρνηση. Αυτό αποκάλυψε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος γνωστοποίησε την πρόταση που υπέβαλε προς το υπουργείο Οικονομικών. Ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι το υπουργείο θα ετοιμάσει μια ολοκληρωμένη πρόταση την οποία θα καταθέσει στο διάλογο που αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Ο ίδιος, ωστόσο, πρόσθεσε πως «στη συγκεκριμένη συγκυρία πρέπει να είναι κάποιος εξαιρετικά προσεκτικός με τις νέες παρεμβάσεις, οι οποίες, ακόμα και αν έχουν τη σωστή αναπτυξιακή και διάσταση βιωσιμότητας, επιβαρύνουν τον πολίτη». Ο αρμόδιος για το περιβάλλον υπουργός δεν θέλησε να συγκεκριμενοποιήσει τις προτάσεις του, ανέφερε μόνο το παράδειγμά του, πώς αποτρέπει κάποιος τη χρήση συγκεκριμένων υλικών, όπως είναι τα πλαστικά, στις συσκευασίες. Η λογική της πρότασης έχει να κάνει με έμμεσους φόρους σε προϊόντα που η χρήση τους επιβαρύνει το περιβάλλον, η τιμή των οποίων ουσιαστικά, αν «τρέξει», η πρόταση, θα αυξηθεί. Τέτοια προϊόντα είναι όσα εμπεριέχουν πλαστικό, χημικές ουσίες, μέταλλα κ.λπ. Δηλαδή, η πλειονότητα των προϊόντων που χρησιμοποιούν σήμερα οι Ελληνες. Η πρόταση, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, είναι στο πλαίσιο της ευρύτερης λογικής της Ε.Ε. για ένα φορολογικό σύστημα που θα επιβαρύνει όσους ρυπαίνουν άμεσα ή δυνητικά το περιβάλλον κι όχι την εργασία, όπως ισχύει σήμερα.

ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ

Ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι σήμερα κατατίθεται στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, η πρόταση για τον πράσινο δακτύλιο. Στόχος είναι έως το τέλος του έτους να προωθηθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση και μέχρι την 1η Μαΐου να υλοποιηθεί το μέτρο. Τα βασικά χαρακτηριστικά του πράσινου δακτυλίου είναι:

Ελεύθερη διέλευση στο μικρό δακτύλιο όλων των οχημάτων έως 2,2 τόνους, αν είναι τεχνολογίας Euro V, αν εκπέμπουν λιγότερο από 140 g/km διοξείδιο του άνθρακα, αν είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Η κυκλοφορία των οχημάτων έως 2,2 τόνους, με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990, επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνο μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος, δηλαδή, καθημερινές από αργά το βράδυ έως νωρίς το πρωί και τα Σαββατοκύριακα. Για τα καταλυτικά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί το καθεστώς «μονά - ζυγά».

Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των φορτηγών από 2,2 τόνους και άνω, που έχουν άδεια κυκλοφορίας πριν από 1.1.1992. Για τα φορτηγά άνω των 12 τόνων, με άδεια κυκλοφορίας πριν από 1.1.1992, επιτρέπεται η κυκλοφορία τους μόνο στις Εθνικές Οδούς Αθηνών - Κορίνθου, Αθηνών - Λαμίας, στην Αττική Οδό και στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια.

 

Πηγή:http://www.imerisia.gr