Επικαιρότητα

Ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης στα ποδήλατα

Ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης στα ποδήλατα Το έχουμε ζήσει και στις χωμάτινες μοτοσυκλέτες. Ακόμη και η τελειότερη ρύθμιση της ανάρτησης μιας enduro ή MX μοτοσυκλέτας δεν είναι παρά ένας συμβιβασμός.

Αν επιλέξεις σκληρή ρύθμιση στο πιρούνι, ο τροχός θα αναπηδάει σε κάθε μικρή και μεγάλη λακκούβα που συναντά στο δρόμο του. Αν το ρυθμίσεις μαλακό, θα τερματίζει στις πιο μεγάλες ανωμαλίες ή μόλις ανεβάζεις ταχύτητα.

Οι πολύ έμπειροι αναβάτες μπορούν να βρουν κάποια ρύθμιση κοντά στη χρυσή τομή, αλλά συχνά οι ρυθμίσεις πρέπει να αλλάξουν εν κινήσει, για παράδειγμα επειδή ξαφνικά αλλάζει η μορφολογία του εδάφους. Αυτό κι αν είναι δύσκολο, για να μην πούμε επικίνδυνο.

Τώρα η Magura προσφέρει λύση σε αυτό το σύνθετο πρόβλημα. Μέσω ενός συστήματος ηλεκτρονικής ρύθμισης, το οποίο ονομάζει eLECT.

Στον πυρήνα του eLECT βρίσκεται μια μικροσκοπική πλακέτα με ένα τυπωμένο επεξεργαστή. Το σύστημα στεγάζεται σε ένα κυλινδρικό διακόπτη/φορέα (καπάκι δηλαδή) που τοποθετείται στα πιρούνια της με κωδικό TS6 και TS8 R. Το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να ξεβιδώσει το ρυθμιστή σκληρότητας των πιρουνιών αυτών και να τον αντικαταστήσει με αυτό που περιέχει το eLECT, το οποίο έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις και βόλτες.

Προκειμένου να επαναφορτιστεί η μπαταρία, το σύστημα πρέπει να αφαιρεθεί από το ποδήλατο. Ωστόσο κατά τη Magura έχει αυτονομία 40 ωρών στην αυτόματη λειτουργία και 60 στη χειροκίνητη. Αν στη διάρκεια μιας διαδρομής η μπαταρία αδειάσει, τότε το πιρούνι μένει ξεκλείδωτο λειτουργώντας με μια προκαθορισμένη τιμή αποσβέσεων.

Δεν είναι γνωστές ακόμη οι λεπτομέρειες (τιμή, χρόνος) διάθεσης του eLECT στην αγορά. Θυμίζουμε πάντως ότι στα τέλη της δεκαετίας του '90 είχε παρουσιαστεί το σύστημα K2 Smart Shock, ενώ πριν μερικά χρόνια η Cannondale είχε παρουσιάσει το πειραματικό πιρούνοι της «Simon».

Τέλος οι RockShox και Fox έχουν ήδη εξελίξει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Όμως το eLECT φαίνεται να είναι το απλούστερο σε σύλληψη και ίσως φθηνότερο σε κόστος, καθώς τα άλλα συστήματα αποτελούν ολοκληρωμένες αναρτήσεις και όχι πρόσθετες εφαρμογές οπότε βέβαια κοστίζουν και πανάκριβα.

 

Ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης στα ποδήλατα

Ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης στα ποδήλατα

Πηγή:http://www.newsbeast.gr