Επικαιρότητα

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ηλιοθεραπεία…

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ηλιοθεραπεία… Η ηλιοθεραπεία δίπλα στη θάλασσα αποτελεί την απόλαυση του καλοκαιριού! Μακριά από το άγχος και βυθισμένοι στη χαλάρωση, οι περισσότεροι προτιμούν την ηλιοθεραπεία κάτω από το ζεστό ήλιο παρά τη δροσιά στην ομπρέλα.

Πόσες φορές όμως έχουμε γυρίσει σπίτι και έχουμε διαπιστώσει εγκαύματα στην πλάτη ή κόκκινα σημάδια στους ώμους; Οι συνθήκες του περιβάλλοντος έχουν αλλάξει… Το σοκολατένιο μαύρισμα θεωρείται στοιχείο ομορφιάς αλλά πάντα με ασφάλεια! Δεν χρειάζεται να μετατραπούν οι διακοπές μας σε «εφιάλτη»…

Οι ηλιακές ακτίνες πάνω στο δέρμα μας

Οι ακτίνες του ηλίου ενεργοποιούν τα μελανινοκύτταρα για την παραγωγή μελανίνης, δηλαδή του γνωστού μαυρίσματος. Η χρόνια ή η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να αναγκάσει το δέρμα μας να αναπτύξει φωτογήρανση. Σε ακραίες μορφές, μπορεί να διαπιστωθεί ακόμα και καρκίνος του δέρματος. Αξιοσημείωτο όμως θεωρείται ότι η ηλιοθεραπεία παράγει στον οργανισμό μας βιταμίνη D, ένα στοιχείο που βοηθάει στην καύση του λίπους!

Οι καλύτερες ώρες για ηλιοθεραπεία…

Βασικός σκοπός είναι η προστασία από τα εγκαύματα του ήλιου, τα οποία δημιουργούνται όταν οι ακτίνες του πέφτουν κάθετα πάνω στο σώμα μας. Για αυτό το λόγο, οι καλύτερες ώρες για μπάνιο στην παραλία είναι από τις 8-12 το πρωί και τις 5-8 το απόγευμα, τις ώρες δηλαδή που οι ακτίνες πέφτουν διαγώνια επάνω μας. Έτσι χαιρόμαστε τον ήλιο και μαυρίζουμε με περισσότερη ασφάλεια …

Το κατάλληλο αντηλιακό… για το δέρμα μας

Κάθε τύπος δέρματος χρειάζεται διαφορετική φροντίδα κάτω από τις ακτίνες του ηλίου, ώστε να αποφευχθούν τα πιθανά εγκαύματα. Το πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα, που δεν μαυρίζει, αλλά «καίγεται» εύκολα, και το λιγότερο ανοιχτόχρωμο που είναι πιο ανθεκτικό στον ήλιο και μαυρίζει σιγά σιγά, χρειάζεται αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 10-15. Αντίθετα, το ανοιχτόχρωμο δέρμα που είναι αρκετά ευαίσθητο, μαυρίζει λίγο αλλά καίγεται εύκολα χρειάζεται αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 15-10.

Ο ενδεικτικός τύπος δέρματος για αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 6-10 είναι το δέρμα που μαυρίζει πάντα, με μέτριο σκούρο χρώμα που δεν παθαίνει συχνά εγκαύματα. Τέλος, τα αντηλιακά με δείκτες προστασίας από 1-6 ταιριάζουν μόνο στις μελαχρινές αποχρώσεις, δηλαδή στο δέρμα που πάντα μαυρίζει και σπάνια παθαίνει εγκαύματα. Προσοχή! Να θυμάστε... όσο χαμηλότερος είναι ο δείκτης προστασίας στο αντηλιακό, τόσο λιγότερη είναι η φωτοπροστασία μας. Άρα η αλήθεια είναι ότι δεν μαυρίζουμε πιο εύκολα… απλά καιγόμαστε πιο γρήγορα!

Σε περίπτωση εγκαύματος δεν μένουμε με «σταυρωμένα» χέρια!

Αμέσως, πρέπει να ρίξουμε άφθονο νερό πάνω στην κόκκινη περιοχή! Συνήθως τα εγκαύματα διαπιστώνονται στην πλάτη και στους ώμους. Μετά είναι αναγκαία η τοποθέτηση μιας κρέμας κορτιζόνης για 3-4 ημέρες, ανάλογα με το πόσο σοβαρό είναι το έγκαυμα. Ύστερα, η δοκιμή μιας αναπλαστικής κρέμας για 7 με 10 ημέρες θα συμβάλλει κατά πολύ στην βελτίωση της κατάστασης.

Η ηλιοθεραπεία και οι ελιές στο δέρμα μας

Οι υπερβολικές ελιές αποτελούν ένα παράγοντα κινδύνου, όσον αφορά την εκδήλωση μελανώματος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τις ακτίνες του ηλίου, αρκεί να πάρουμε κάποια μέτρα. Ειδικότερα, πριν βγούμε στις παραλίες, καλό είναι να έχουμε εξετάσει μήπως υπάρχει κάποια «επικίνδυνη» ελιά. Παράλληλα, πρέπει να βάζουμε πολύ αντηλιακό και να προτιμάμε τον ήλιο, είτε νωρίς το πρωί, είτε το απόγευμα που οι ακτίνες του ηλίου είναι ασθενέστερες.

Πείτε «ναι» στην ασφαλή ηλιοθεραπεία!

•Ανανεώνουμε το αντηλιακό κάθε δύο ώρες, καθώς και μετά το κολύμπι. Το αντηλιακό είναι απαραίτητο, όχι μόνο όσο είμαστε εκτεθειμένοι στον ήλιο, αλλά και όταν καθόμαστε κάτω από την ομπρέλα.

•Αν επιθυμούμε γρήγορο μαύρισμα μπορούμε να καταναλώνουμε ουσίες που διαθέτουν βιταμίνη C και Β που περιέχονται σε τροφές με κόκκινο ή πορτοκαλί χρώμα.

•Σε περίπτωση που ο ήλιος «κάψει» το σώμα μας… καλό είναι να φτιάξουμε μια μάσκα με μια κουταλιά αλόη σε τζελ και άλλη μια γιαούρτι. Απλώνουμε τη μάσκα στην περιοχή, την αφήνουμε για 20 λεπτά και την αφαιρούμε με νερό. Η διαφορά θα είναι εμφανής μετά από λίγες ώρες.

•Για ένα πιο ασφαλές αποτέλεσμα, καλό είναι να βάζουμε αντηλιακό 20 λεπτά πριν έρθουμε σε επαφή με τις ακτίνες του ηλίου, δηλαδή σε στεγνό δέρμα.

•Την πρώτη φορά που θα βγούμε στην παραλία, δεν πρέπει να κάτσουμε κάτω από τον ζεστό ήλιο για πάνω από 15 λεπτά σε περίπτωση που η επιδερμίδα μας έχει ανοιχτό χρώμα. Αν έχουμε σκουρόχρωμη επιδερμίδα, επιτρέπεται να κάνουμε ηλιοθεραπεία για το πολύ 30 λεπτά.

•Ακόμα και αν έχουμε ήδη πάρει σοκολατένιο χρώμα, δεν πρέπει να παραλείπουμε τη χρήση του αντηλιακού. Μπορούμε απλά να χρησιμοποιήσουμε ένα με χαμηλότερο δείκτη και ιδανικό για τον τύπο του δέρματός μας.

•Οι έγκυες γυναίκες δεν επιτρέπεται να κάθονται κάτω από τον ήλιο, καθώς ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει συστολές στη μήτρα, ακόμα και αποβολές. Και φυσικά πρέπει να χρησιμοποιούν αντηλιακό με δείκτη προστασίας άνω του 20.

 

Πηγή:http://www.flowmagazine.gr