Επικαιρότητα

Βιολογικοί λαχανόκηποι και στον χώρο εργασίας

Βιολογικοί λαχανόκηποι και στον χώρο εργασίας Σε απόσταση πέντε λεπτών από το αρχηγείο της PepsiCo στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, βρίσκονται οι βιολογικοί κήποι της εταιρείας, όπου οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να καλλιεργούν τα δικά τους ζαρζαβατικά και λαχανικά.

Σε μία περίοδο, κατά την οποία οι εταιρείες υποχρεώνονται να περιορίζουν τις δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, μία νέα τάση κάνει την εμφάνισή της στις ΗΠΑ: δωρεάν χώρος, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να καλλιεργήσουν δικά τους προϊόντα.

Το ότι εταιρίες όπως οι Google, Yahoo και Sunset, εγκαινίασαν βιολογικούς κήπους, δεν προκαλεί καμία έκπληξη, καθώς αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα περιβαλλοντικά «συνειδητοποιημένων» επιχειρήσεων της Σίλικον Βάλεϊ. Η τάση, όμως, έχει βρει μιμητές και σε παραδοσιακές εταιρείες λιανικού εμπορίου. Την τακτική αυτή ακολουθεί και η αλυσίδα σουπερμάρκετ Kohl's στο Μιλγουόκι, αλλά και το εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Toyota στο Τζόρτζταουν του Κεντάκι.

Στην έδρα της PepsiCo, τα περισσότερα μποστάνια είναι ακόμη κενά. Στη Μινεάπολη, όμως, η εταιρεία Aveda εκθέτει τη μεγάλη επιτυχία του προγράμματος καλλιέργειας για τους 700 εργαζομένους της, αλλά και τη χρήση κομπόστ για λίπασμα. Οι υπάλληλοι καλούνται να πληρώσουν 10 δολάρια ο καθένας για τα έξοδα του κήπου, ενώ δικαιούνται ίσου μεριδίου από τη σοδειά. Οι συνήθειες φαγητού των υπαλλήλων της Aveda άλλαξαν και αυτές χάρη στον κήπο, παρότι ορισμένοι εργαζόμενοι συνεχίζουν να απολαμβάνουν τον απογευματινό -ανθυγιεινό- καφέ τους, ακόμη περισσότεροι «τσιμπάνε» και κάποιο ζαρζαβατικό από τον κήπο τους, που έχει μείνει στο ψυγείο.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Ενωσης Κηπουρικής των ΗΠΑ, 41 εκατ. Αμερικανοί καλλιεργούν φέτος φρούτα και λαχανικά, με τον αριθμό τους να έχει αυξηθεί κατά 16% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Σε πολλές περιπτώσεις, η πρωτοβουλία δημιουργίας του λαχανόκηπου στον χώρο εργασίας ανήκει στην εργοδοσία, ενώ σε άλλες το αίτημα προήλθε από τους ίδιους τους υπαλλήλους. «Η κηπουρική σβήνει τις διαχωριστικές γραμμές στον χώρο εργασίας», λέει η Σίλα Γκόλντεν, ανώτατο στέλεχος της PepsiCo, η ομάδα της οποίας κέρδισε τον φετινό διαγωνισμό τομάτας.

Μπαίνουν στα κυλικεία

Άλλος σημαντικά ευνοημένος τομέας σε κάθε επιχείρηση που διαθέτει δικό της κήπο είναι το κυλικείο. Η αλυσίδα καταστημάτων Best Buy, που δημιούργησε κοινόχρηστο κήπο στο Ρίτσφιλντ της Μινεσότας, είχε ως αρχικό της στόχο τη βελτίωση του καταλόγου στην καφετέρια, που εξυπηρετεί καθημερινά 4.600 υπαλλήλους. «Παρότι τα λίγα φρέσκα λαχανικά που προστίθενται στο μενού μπορεί να μη μοιάζουν εντυπωσιακά, στην πραγματικότητα έπαιξαν μεγάλο ρόλο, τόσο σε διατροφικό, όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο», λέει ο προσωπάρχης Ιαν Ελις.

Η δαπάνη είναι άλλωστε πολύ μικρή για τις εταιρείες, καθώς ένας κήπος μπορεί να χρειαστεί λιγότερα από 1.000 δολάρια για να εξοπλιστεί κατάλληλα και να αρχίσει να παράγει προϊόντα.

 

Πηγή:http://www.qualitynet.gr