Επικαιρότητα

Μεξικανική εταιρία «μετατρέπει» αβοκάντο σε… πλαστικά!

Μεξικανική εταιρία «μετατρέπει» αβοκάντο σε… πλαστικά! «Η βιοπλαστική τεχνολογία υπάρχει εδώ και 10 με 15 χρόνια, αλλά στην έρευνά μου κατάλαβα ότι υπήρχε πρόβλημα με τις πιθανές πηγές τροφίμων όπως το καλαμπόκι και τις πατάτες», δηλώνει ο χημικός μηχανικός και ιδρυτής της Biofase, Σκοτ Μουνγκία σχετικά με το καινοτόμο έργο και την αξιοποίηση των απορριπτόμενων σπόρων αβοκάντο.

«Το βιοπλαστικό προορίζεται να είναι ένα πράσινο προϊόν, γι 'αυτό πρέπει να αναζητηθούν νέες εναλλακτικές πρώτες ύλες από ανανεώσιμες πηγές και οι σπόροι αβοκάντο είναι τέλειοι στο Μεξικό, μιας και είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αβοκάντο. Οι σπόροι που πετιούνται λαμβάνουν έτσι μια άλλη χρήση», συνεχίζει ο Μουνγκία.

Σύμφωνα με τον Μουνγκία, οι απορρίψεις της βιομηχανίας αβοκάντο του Μεξικού είναι περίπου 30.000 εκατ. τόνοι σπόρων κάθε μήνα. Σύμφωνα με το σχέδιο της Biofase, οι εταιρείες δεν θα χρειάζεται πλέον να πληρώνουν τρίτους για τη διαχείριση των εν λόγω αποβλήτων. Η εταιρεία παίρνει το προϊόν αυτό και το επανεντάσσει ως μια 100% βιώσιμη εναλλακτική λύση.

«Ο κύριος στόχος των βιοπλαστικών είναι η γρήγορη αποσύνθεση. Τα πλαστικά που χρησιμοποιούμε συνήθως και έχουν ως βάση το πετρέλαιο χρειάζονται χιλιάδες χρόνια για να αποσυντεθούν. Υπάρχουν πλαστικά που μένουν στο περιβάλλον επ’ αόριστον και δημιουργούν σημαντική ρύπανση του οικοσυστήματος. Γι 'αυτό πρέπει να αναζητήσουμε φυτικές πηγές», συμπληρώνει ο ιδρυτής της Biofase.

Η εταιρεία έχει ήδη κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την τεχνολογία της και ψάχνει και για νέα πρώτη ύλη παρόμοια με το αβοκάντο.

«Η εταιρεία είναι σχετικά νέα και δεν έχουμε μεγάλο τμήμα έρευνας. Έτσι, ενώ είμαστε στο στάδιο των δοκιμών για άλλες φυτικές πηγές, είμαστε για την ώρα συγκεντρωμένοι στην πλήρη αξιοποίηση των σπόρων αβοκάντο», επισημαίνει ο Μουνγκία.

Η Biofase έχει δύο σειρές προϊόντων: το Biocom, 100% βιοδιασπώμενες και λιπασματοποιούμενες θερμοπλαστικές ρητίνες, και το Bioblend, ένα πρόσθετο που μπορεί να αναμιχθεί με τα προϊόντα πετρελαίου ώστε να καταστούν εν μέρει βιοαποικοδομήσιμα.

Για τον Μουνγκία, η πράσινη ανάπτυξη προϊόντων έχει δύο βασικούς στόχους: τη μείωση της ρύπανσης και την εξεύρεση ενός νέου πόρου ως απάντηση στην έλλειψη πετρελαίου.

«Η προτίμηση στην αγορά αυξάνεται, τόσο για τα βιοπλαστικά, όσο και για τα βιοκαύσιμα. Στο Μεξικό, η βιοπλαστική αγορά έχει διατηρήσει το 20% της ετήσιας αύξησης της, και 600% σε παγκόσμιο επίπεδο. Για το 2020, αναμένουμε πολύ περισσότερα», τονίζει ο Μουνγκία.

«Έχουμε επίσης συνειδητοποιήσει ότι οι επιχειρήσεις αναζητούν να βελτιώσουν την εικόνα τους μέσω πιο “πράσινων” πρακτικών. Οι πελάτες μας είναι επιχειρήσεις που θέλουν να ενσωματώσουν αυτή την τεχνολογία για να δείξουν στους πελάτες τους την κοινωνική εταιρική ευθύνη προς το περιβάλλον» και συνεχίζει ο Μουνγκία εξηγώντας ότι η πράσινη παραγωγή δεν είναι μόνο στο μυαλό των μεγάλων επιχειρήσεων καθώς μικρές επιχειρήσεις όπως τα οργανικά καφέ επίσης ενδιαφέρονται.

 

Πηγή:http://www.agronews.gr