Επικαιρότητα

Έντονο ενδιαφέρον για το καύσιμο από τηγανέλαια

Έντονο ενδιαφέρον για το καύσιμο από τηγανέλαια Το ενδιαφέρον εταιρειών από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχει προσελκύσει το καύσιμο που παρασκεύασε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) από τηγανέλαια.

Συγκεκριμένα από 2.250 λίτρα τηγανέλαιων, που συγκεντρώθηκαν από 23 εστιατόρια από την περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρασκευάστηκαν 2.210 λίτρα καυσίμου με το οποίο κινείται εδώ και δύο μήνες απορριμματοφόρο συμβατικής τεχνολογίας του δήμου Θεσσαλονίκης.

Το όχημα, το οποίο δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή και παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα κατά τη διάρκεια του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου με αντικείμενο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Νότιας Ευρώπης μέσω των βιοκαυσίμων, «καίει» μείγμα καυσίμων που αποτελείται κατά το ήμισυ από το καύσιμο που παρασκεύασε το ΕΚΕΤΑ και κατά το ήμισυ από συμβατικά καύσιμα.

«Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από εταιρείες για το συγκεκριμένο προϊόν, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο σε οχήματα δρόμου, όπως τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα απορριμματοφόρα αλλά και σε πλωτά μέσα, ακόμη και σε αεροπλάνα» σχολίασε στο ΑΜΠΕ η εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας του Κέντρου, Στέλλα Μπεζεργιάννη. Τόνισε, εξάλλου, ότι στις πρωτοτυπίες της ερευνητικής αυτής εφαρμογής, περιλαμβάνεται και η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα σε υδρογόνο, το οποίο εξευγενίζει το τηγανέλαιο και το μετατρέπει σε πολύτιμο καύσιμο.

Το απορριμματοφόρο του δήμου διένυσε ήδη 10.000 χιλιόμετρα ενώ επόμενο βήμα, κατά το Διευθυντή του Εργαστηρίου Ανάπτυξης Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διεργασιών του ΕΚΕΤΑ, Σπύρο Βουτετάκη, είναι η δοκιμή της λειτουργίας του μόνο με συμβατικό καύσιμο.

«Με αυτό τον τρόπο θα γίνουν συγκρίσεις της λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος με και χωρίς το καύσιμο που παρασκευάσαμε. Θα δούμε δηλαδή και στην πράξη και στα δεδομένα των μετρήσεων που λαμβάνουμε την υπεροχή του "οικολογικού καυσίμου" έναντι του συμβατικού, πράγμα που διαπιστώσαμε ήδη από τις μέχρι τώρα δοκιμές» τόνισε ο κ. Βουτετάκης. Στη συνέχεια το ζητούμενο είναι η συστηματοποίηση της συλλογής του τηγανέλαιου και η παραγωγή του καυσίμου σε μεγάλες ποσότητες από συγκεκριμένα εργοστάσια.

 

Πηγή:http://www.newsbeast.gr