Επικαιρότητα

Χρώματα, κατοικίδια, γέλιο και γυμναστική

Χρώματα, κατοικίδια, γέλιο και γυμναστική Στην καθημερινή πίεση που δεχόμαστε μπορεί να έχει θετική επίδραση και η χρωματοθεραπεία. Τα χρώματα στους τοίχους της κρεβατοκάμαρας, στα μεγάλα έπιπλα, σεντόνια ή στις λάμπες μπορούν να επιδράσουν θετικά ή αρνητικά στην ψυχολογική κατάσταση και επιπλέον να επηρεάσουν ακόμα και τον ύπνο σας που είναι ζωτικής σημασίας για την καταπολέμηση του στρες.

Σύμφωνα με τη χρωματοθεραπεία, το γαλάζιο λειτουργεί καταπραϋντικά και χαλαρώνει το νευρικό σύστημα, ενώ το μπλε-λουλακί εξουδετερώνει τις αρνητικές σκέψεις και εκμηδενίζει τον φόβο. Το απαλό πράσινο είναι επίσης ένα χρώμα που χαλαρώνει και φέρνει ηρεμία. Αντίθετα το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο θεωρούνται χρώματα που συνήθως προκαλούν υπερδιέγερση.

Θετικό ρόλο στην διαχείριση του στρες φαίνεται να παίζουν και τα κατοικίδια. Πολυετής έρευνα της Ολλανδέζας ψυχολόγου Μαρί Εντερς Σλέγκερ, από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης, έδειξε ότι όσοι έχουν στο σπίτι τους ένα κατοικίδιο, έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από κατάθλιψη, ενώ σε άτομα που αγχώνονται εύκολα, η απόκτηση ενός σκύλου ή μιας γάτας έχει λειτουργήσει θετικά. Σύμφωνα με την κ. Σλέγκερ η ευεργετική επίδραση των ζώων σε αγχωμένους αλλά και σε καταθλιπτικούς οφείλεται κυρίως στη στενή επικοινωνία που αναπτύσσεται ανάμεσα στο κατοικίδιο και στον ιδιοκτήτη του και στη συναισθηματική υποστήριξη χωρίς ανταλλάγματα που του προσφέρει.

Ένα ακόμη πολύτιμο όπλο κατά του στρες είναι το έντονο γέλιο το οποίο μετατρέπει την ένταση σε χαλάρωση. Ήδη σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου -με πρώτη την Κίνα - λειτουργούν «λέσχες γέλιου» με εξαιρετικά αποτελέσματα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμη και όταν το γέλιο ξεκινάει βεβιασμένα και «ψεύτικα», εξελίσσεται γρήγορα και έχει την ίδια ευεργετική δράση με το αβίαστο γέλιο.

Και μην ξεχνάτε ότι κάθε μορφή γυμναστικής συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους. Οι ειδικοί προτείνουν αερόβια άσκηση, τρέξιμο, γρήγορο περπάτημα, ποδηλασία ή κολύμβηση, προειδοποιούν όμως πως δεν πρέπει να υπερβάλλουμε.

Το ίδιο απαραίτητη είναι και η ολιγόλεπτη καθημερινή ανάπαυση, που σημαίνει για 5-10 λεπτά να μην κάνετε απολύτως τίποτα (ούτε τηλέφωνα ούτε τηλεόραση).

Τέλος δώστε ιδιαίτερη σημασία στο συχνό σεξ το οποίο όταν είναι «απροβλημάτιστο» θεωρείται αντικαταθλιπτικό και αντιστρεσογόνο.

 

Πηγή:http://www.flowmagazine.gr