Επικαιρότητα

Ο «πιο πράσινος» δρόμος στις ΗΠΑ

Ο «πιο πράσινος» δρόμος στις ΗΠΑ Ένας δρόμος μήκους περίπου 2,5 χιλιομέτρων που εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στο Σικάγο χαρακτηρίζεται «ο πιο πράσινος στις Ηνωμένες Πολιτείες». Είναι φιλικός προς τους πεζούς και τους ποδηλάτες, ενώ περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που καθαρίζουν το οδόστρωμα, αλλά και... τον αέρα.

Κατασκευάστηκε κατά μήκος της λεωφόρου Μπλου Αϊλαντ και της οδού Σέρμακ, στο νοτιοδυτικό τμήμα του Σικάγο. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ένα σύστημα φιλτραρίσματος του νερού της βροχής ώστε να μην επιβαρύνεται το αποχετευτικό σύστημα, το οποίο αποτελεί «αγκάθι» για την πόλη. Έως και το 80% του νερού διοχετεύεται σε τεχνητές λίμνες, κήπους, υδατοδιαπερατά πεζοδρόμια κ.ο.κ.

Η επιφάνειά του είναι στρωμένη με φωτοκαταλυτικό τσιμέντο, που περιέχει νανοσωματίδια διοξειδίου του τιτανίου. Σε συνθήκες ηλιοφάνειας, το τσιμέντο αυτό μπορεί να απομακρύνει από τον αέρα νέφος και οξείδιο του αζώτου, το οποίο εκπέμπεται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων και είναι επικίνδυνο για την υγεία καθώς με την εισπνοή διεισδύει βαθιά στους πνεύμονες προκαλώντας φλεγμονές ή επιτείνοντας υπάρχοντα προβλήματα, όπως είναι η βρογχίτιδα ή το άσθμα.

Το δεξί κομμάτι του δρόμου, το οποίο προορίζεται για τους πεζούς είναι στρωμένο με ανοιχτόχρωμα, ανακλαστικά υλικά. Διαθέτει επίσης τα πρώτα φώτα LED στην πόλη καθώς και φώτα που τροφοδοτούνται με ηλιακή και αιολική ενέργεια. Οι δημιουργοί του ελπίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα καταφέρουν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας έως και κατά 42%.

Πάνω από το 60% των αποβλήτων από την κατασκευή του ανακυκλώθηκαν, ενώ σχεδόν το εν τέταρτο των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ανακυκλωμένα.

«Το πρότζεκτ εκθέτει μια πλήρη σειρά τεχνικών βιώσιμου σχεδιασμού που βελτιώνουν το αστικό οικοσύστημα, προάγουν την οικονομική ανάπτυξη, ενισχύουν την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των δρόμων για όλους και χτίζουν υγιείς κοινότητες», δήλωσε ο επίτροπος μεταφορών του Σικάγο Γκέιμπ Κλάιν για το δρόμο που στοίχισε 14 εκατομμύρια δολάρια. «Παρέχει στρατηγικές αντιμετώπισης και προσαρμογής, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα των δρόμων και ενσωματώνοντας τεχνολογίες που επιτρέπουν στις υποδομές να προσαρμοστούν στην κλιματική αλλαγή».

 

Πηγή:http://www.naftemporiki.gr