Επικαιρότητα

H Ελληνική νομοθεσία σταματά....το αυτοκίνητο υδρογόνου του Πολυτεχνείου Κρήτης!

H Ελληνική νομοθεσία σταματά....το αυτοκίνητο υδρογόνου του Πολυτεχνείου Κρήτης! Ενα πρωτότυπο αυτοκίνητο υδρογόνου, που κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, έχει διακριθεί σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου, αλλά δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ελλάδας επειδή το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη χώρα μας δεν προβλέπει την παροχή σχετικής έγκρισης.

Κι όμως, το όχημα αυτό, το οποίο κινείται με υδρογόνο και παράγει μηδενικούς ρύπους, με κάποιες τροποποιήσεις θα μπορούσε να παράγεται στην Ελλάδα και να κυκλοφορεί στο εμπόριο.

Το παράδοξο αυτό δεν αφορά μόνον το Πολυτεχνείο Κρήτης, αλλά κάθε οργανισμό, φορέα ή εταιρεία που θα ήθελε να αξιοποιήσει εμπορικά ένα νέου τύπου όχημα. Ωστόσο, υπάρχει λύση. Και βρίσκεται στο εξωτερικό! Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, παρέχουν τις απαιτούμενες άδειες. Το συγκεκριμένο όχημα είχε γίνει γνωστό παγκοσμίως, όταν είχε σκαρφαλώσει στην 4η θέση της κατηγορίας των υδρογονοκίνητων οχημάτων πόλης, στον διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου, Shell Eco Marathon 2012, που διεξήχθη 14 - 19 Μαΐου στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας.

Οπως είχαν γράψει τότε τα 'Χανιώτικα νέα', το Πολυτεχνείο Κρήτης με το συγκεκριμένο οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο διαθέτει κυψέλη καυσίμου υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα, κατέκτησε την τέταρτη θέση σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου.

Το όχημα (ER12) είχε παρουσιάσει η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης. Μάλιστα, στον διαγωνισμό συμμετείχαν 217 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ευρώπης με 3.000 μαθητές και φοιτητές από 23 χώρες.

Το μέλος της ομάδας, μηχανολόγος - αεροναυπηγός μηχανικός στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Πολυχρόνης Σπανουδάκης, μας είπε ότι είναι δυνατή η παραγωγή ενός τέτοιου οχήματος στην Ελλάδα, όμως «το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να πάρει άδεια έγκρισης, αλλά πρέπει να περάσει από το εξωτερικό για να πάρει το πιστοποιητικό 'έγκρισης τύπου'».

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία καθορίζει συγκεκριμένα κριτήρια για να μπορέσει ένα όχημα να κυκλοφορήσει στον δρόμο και η πιστοποίηση αυτή δίδεται από την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Ολλανδία και από άλλες χώρες, αλλά όχι από τη δική μας.

Να σημειώσουμε ότι τα μέλη της ομάδας του Πολυτεχνείου Κρήτης (TUCER) είναι: Τσουρβελούδης Νικόλαος, Σπανουδάκης Πολυχρόνης, Πιπερίδης Σάββας, Τσινάρης Ιωάννης, Ευσταθίου Δημήτριος, Στρατηγός Ιωάννης, Τζανάκης Θάνος, Μπάζιος Παναγιώτης, Χατζηδάκης Γιώργος, Πέτρου Τάσσος και Λάσκαρη Αργυρώ.

 

Πηγή:http://www.haniotika-nea.gr